Warning: include_once(/home2/themeyab/domains/themeyab.com/public_html/class/mail_api/vendor/autoload.php): failed to open stream: No such file or directory in /home2/themeyab/domains/themeyab.com/public_html/include.inc on line 51 Warning: include_once(): Failed opening '/home2/themeyab/domains/themeyab.com/public_html/class/mail_api/vendor/autoload.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/php-5.6/lib/php') in /home2/themeyab/domains/themeyab.com/public_html/include.inc on line 51 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home2/themeyab/domains/themeyab.com/public_html/include.inc:51) in /home2/themeyab/domains/themeyab.com/public_html/index.php on line 51 Warning: strpos(): Empty needle in /home2/themeyab/domains/themeyab.com/public_html/index.php on line 54 چگونه با وردپرس یک وب سایت بسازیم؟ | تم یاب
چگونه با وردپرس یک وب سایت بسازیم؟
07 شهریور 97

چگونه با وردپرس یک وب سایت بسازیم؟

چگونه با وردپرس یک وب سایت بسازیم؟

اگر سوال شما هم این است که چگونه با کمترین هزینه و زمان، وب سایت مورد نظرتان ساخته و مدیریت کنید! باعث خوشحالی است که اینجا به سوال شما پاسخ داده می شود، در این پست به شما میگوییم که دقیقا چگونه با صرف کمترین هزینه و زمان، وب سایتی داشته باشید که خودتان آنرا ساختید.( سریعتر و ساده تر از چیزی که فکرش رو بکنید)

 

۶ مرحله تا ساختن اولین وب سایت

۱- از هرچیز مشخص کردن موضوع وب سایت.

۲- انتخاب یک سیستم مدیریت محتوای مناسب که پیشنهاد ما وردپرس (Wordpress) هست.

۳- انتخاب فضای میزبان ( هاست ) مناسب و با کیفیت برای میزبانی فضای وب سایت شما.

۴-انتخاب نام دامنه ( دامین ) مناسب موضوع وب سایت شما.

۵- شروع کار با سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس.

۶- انتخاب قالب مناسب از انبوه قالب های وردپرس و مدیریت سایت خودتان.

 

تا اینجا ممکن است گیج کننده به نظر برسد اما نگران نباشید به مرور به تمام سوالاتی که دارید پاسخ می دهیم.

چرا باید وب سایت داشته باشیم ؟

در اینجا چند مورد نیاز برای داشتن یک وب سایت را مطرح می کنیم.

- با معرفی کسب و کارتان در وب سایت، در خانه نشسته و پول در می آورید. بسیاری از کسب و کارها توسط اینترنت مدیریت می شوند و لازم نیست شما تمام وقت خودت رو صرف معرفی کسب و کارتان کنید.

- امروزه تمام کارها با وجود روابط وارتباطات پیشرفت می کند و وجود یک وب سایت شما را خیلی سریع تر از هر روشی معرفی میکند.

و اما اگر علاقه به نوشتن دارید وب سایت بهترین مکان برای شماست .

- اگر نیازهای خودتان را در یکی از روش های بالا میبینید پس حتما یک وب سایت نیاز دارید، به خواندن این پست ادامه بدهید.

سوال اول : داشتن یک وب سایت چقدر هزینه دارد؟

برای شروع اگر یک وب سایت ساده را در نظر بگیریم، دامنه و فضای سالانه عمده ترین هزینه است.

سیستم مدیریت محتوای فارسی وردپرس هزینه داشتن یک سایت رو بسیار پایین آورده است.

 

سوال دوم: آیا می توان بصورت رایگان یک وب سایت را ایجاد کرد؟

بله، وب سایت های زیادی هستند که بصورت رایگان سرویس وب سایت ارائه می دهند. اما! برحسب تجربه، یک وب سایت رایگان فقط برای سرگرمی مفید است، اگر می خواهید از وب سایت درآمد کسب کنید به هیچ وجه سراغ سرویس های رایگان نروید.

به چند دلیل:

۱- سرویس های رایگان با در اختیار گذاشتن ابزارهای محدود فضای توسعه در وب سایت را کم می کنند.

۲- با پیشرفت و دریافت مخاطب بیشتر مجبور به مهاجرت از سرویس های رایگان می شوید، این مسئله ممکن است هزینه زمانی و مالی زیادی داشته باشد.

۳- به طور کلی ما برای هر ارزشی پول پرداخت می کنیم، داشتن یک وب سایت خوب و نگهداری آن نیازمند هزینه است و سرویس های رایگان همیشه این ارزش ها را بوجود نمی آورند.

این چندین نظر در مورد سرویس های رایگان وب سایت است، اگر همچنان با ما هم عقیده اید که یک وب سایت ساخته شده توسط خودتان بهترین گزینه است، پس در ادامه همراه باشید.

 

در اینجا می خواهیم مراحل آسان ساخت وب سایت با وردپرس را با هم مرور کنیم. (دقت کنید هیچ تجربه فنی نیاز نیست.)

 

قدم  اول : برنامه ریزی کنید!  چه چیزی در وب سایت قرار می دهید؟

اگر برای معرفی کسب و کار و شرکتتان وب سایت نیاز دارید، بایستی محصولات، خدمات و سرویس های شما در آن معرفی شوند. این بهترین راه برای تبلیغات شماست!

 

قدم دوم : انتخاب سیستم مدیریت محتوای مناسب

مدیریت وب سایت با داشتن یک سیستم محتوای بروز و مناسب بهترین بازدهی را دارد، شما برای داشتن وب سایت بدون داشتن دانش کدنویسی نیاز به سیستم مدیریت محتوای فارسی دارید.

در بین همه سیستم های بلاگ نویسی و مدیریت وب سایت موجود، وردپرس بهترین و پرقدرت ترین سیستم است.

همه سیستم های موجود دارای معایب و مزایای خاص خود هستند، اما وردپرس با داشتن منبع اطلاعاتی عظیم ، انعطاف پذیری و دارا بودن یک جامعه بزرگ از کاربران و توسعه دهندگان که ایده ها و ابزارهای خوبی را به اشتراک می گذارند، به شدت توصیه می شود.

در ادامه به شما آموزش خواهم داد که چگونه یک وب سایت وردپرسی با میزبانی خودتان داشته باشید.

 

قدم سوم : انتخاب فضای میزبانی ( هاست )

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با قرارگیری بر روی فضای اینترنت قابل دسترسی خواهد بود، فضای اجاره ای که توسط سرورها تامین می شوند و میزبانی وب سایت وردپرسی شما را بر عهده دارند.

فضای میزبانی را می توان از شرکت های عرضه کننده تهیه کرد. ما اینجا در مورد هاست پیشنهاد شده و سازگار با وردپرس را توضیح دادیم.

 

قدم چهارم: نام دامنه خود را ثبت کنید(دامین)

یک دامنه، یک آدرس وب است. به عنوان مثال www.themeyab.com  آدرس وب سایت ما هست.

اگر در مورد انتخاب نام دامنه ایده ای ندارید، نام شرکت، نام کسب و کار و یا نام خودتان حتی مخفف را می توانید انتخاب کنید. اما کوتاه بودن و جذابیت برای به خاطر سپردن و معرفی آن بهتر است.

و اگر قبلا نام دامنه خود را به ثبت رسانده اید، می توانید در هنگام خرید فضا، دامنه را به سرویس دهنده معرفی کنید تا آن را به سرویس شما اتصال دهد.

دامنه ها با توجه به پسوند، قیمت ها و هزینه های مختلفی دارند که شما می توانید بصورت سالیانه و یا چندین ساله خریداری کنید.

 

قدم پنجم : شروع کار با وردپرس

یکی از دلایل محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا نصب آسان و ساده و همچنین محیط کاملا فارسی است. نصب و فعال سازی سیستم مدیریت محتوای وردپرس با چند کلیک و نمایش پیام تبریک به پایان می رسد. همچنین در اغلب موارد نصب آن از سوی سرویس دهنده های هاست انجام می شود. واحد فنی تم یاب نیز همیشه در کنار مشتریان با ارزشش این مرحله را آسان کرده است.

مبحث مهم بعد از نصب وردپرس انتخاب قالب مناسب برای سایت شما است.

ویترین یا قسمت نمای بیرونی وب سایت شما که یکی از مهمترین بخش های وب سایت تعریف می شود قالب (تم theme  (و ظاهر آن است هیچگاه از قالب و کارهایی که انجام می دهد غافل نشوید.

اگر چه سیستم مدیریت محتوای وردپرس رایگان است و قالب های رایگان بسیاری برای این سیستم منتشر شده، اما اکثر قالب های رایگان بروزرسانی نشده یا اینکه حفره های امنیتی برای ورود هکرها را در خود جای داده اند به همین منظور تم یاب قالب های رایگان ارائه شده را توصیه نمی کند.

با این حال قالب های بسیار زیادی توسط تیم های متخصص طراحی می شوند که نسبت به کارایی هزینه ناچیزی دارند.

 مهمترین دلیل انتخاب قالب یا تم غیر رایگان، بروزرسانی همگام با هسته اصلی وردپرس است.

دایرکتوری قالب های وردپرس در تم یاب بهترین کمک برای شما در انتخاب قالب وب سایت است.

 

وب سایت خودتان را بسازید

نکته قابل توجه اینکه ست شدن دامنه روی فضای وب سایت در بعضی از موارد ممکن است یک روز طول بکشد. پس نگران نباشید و منتظر بمانید.

پس از نصب وردپرس با صفحه ورود به مدیریت وردپرس مواجه می شوید که با نام کاربری و رمزعبور انتخاب شده هنگام نصب میتوانید وارد صفحه مدیریت بشوید.

صفحه ای با دو ستون، ستون سیاه سمت راست که منوی مدیریت و صفحه روشن سمت چپ میز کار شما است. محیط فارسی و وجود محتویات آموزشی بسیار زیاد شما را در زمینه تولید مطالب برای وب سایت کمک می کند.

 

قدم ششم  دیزاین و تولید مطالب برای وب سایت شما

تبریک میگوییم. شما هم اکنون صاحب یک وب سایت وردپرسی هستید. قبل از شروع مدیریت حتما به موارد زیر دقت کنید.

۱- برای آنکه محتوا و مطالب شما از بین رقبا بهتر دیده شوند باید نکاتی رو مدنظر قرار بدید که در اصطلاح سئو  seoنامیده می شود. در اینجا مطالبی رو در زمینه سئو می بینید.

۲- تنظیمات اولیه وردپرس همیشه صحیح و درست نیست و شما نسبت به نیازتان براساس محل زندگی و رفتار کاربرانتان باید تغییرات را بروز کنید. مهمترین قسمت، لینکهای وب سایت است که ما در اینجا مطلبی در مورد آن نوشته ایم.

۳- نام کاربری مدیریت را از admin به نام دیگری تغییر بدهید، این کار امنیت شما را افزایش  می دهد.

۴- و دریافت گواهینامه های معتبر برای دامنه و وب سایت خود از قبیل ssl و  https اعتبار وب سایتتان را بیشتر می کند.

 

وقتی تنظیمات اولیه تمام شد وب سایت شما آماده ارائه مطالبی است که شما در آن منتشر می کنید.

 

البته این طبیعی است که هنوز هم سردرگم باشید چون شما وارد چرخه ای دوری ناپذیر که بسیار غریب است شده اید نگران نباشید و با یادگیری بیشتر، خودتان را در این زمینه قوی کنید.

انتخاب کارشناسان تم یاب بهتر از هر روش دیگری برای آسان نمودن این کار است، خدماتی که شما نیاز به آن دارید و بابت آن نگرانید در تم یاب وجود دارد.

اما خب خبر خوب اینکه ما مطلبی در اینجا برای شروع وبلاگ نویسی و مدیریت وب سایت نوشته ایم. 18 گام تا موفقیت در وبلاگ نویسی

 

از کجا شروع کنم؟  یک نقشه راه اساسی رو به شما میگوییم.

۱- در وردپرس (Wordpress) مهارت بیشتری کسب کنید. روش تولید مطالب، کار با پلاگین pluginها ، کار با قالب ها و تنظیمات تخصصی را کنترل و بررسی کنید. ازمجموعه آموزش های وردپرس نیز غافل نشوید.

۲- اولین نوشته، محصول، ویدئو یا عکس خود را منتشر کنید.

۳- صفحات پیش فرض یک وب سایت مانند صفحه درباره ما، ارتباط با ما و ... بسازید. و تکنیکهای آن را یاد بگیرید تا بهترین تاثیرگذاری را روی مخاطبتان داشته باشید.

۴- بعد از آن شروع به تولید محتوای با کیفیت کنید. یادتان نرود که هدف برای وب سایت این است که در گروه خودتان بهترین باشید.

۵- بعد از انتشار پست، در شبکه های اجتماعی فعال شوید و سایتتان را در آنجا با محتوای خوب معرفی کنید.

۶- ایرادات را اصلاح و تکرار کنید، نگران نباشید کارشناسان ما همچنان در این زمینه کنارتان هستند.

 

سوال چهارم: چگونه به محیط مدیریت وب سایت وردپرسی وارد شویم؟

شما می توانید با زدن آدرس پیش فرض www.yourdomain.com/wp-admin وارد قسمت مدیریت وب سایت شوید . yourdomain  نام دامنه انتخابی شما است.

روشی را قبلا در اینجا توضیح دادیم که آدرس ورود به محیط مدیریت را برای ارتقای امنیت تغییر می دهد.

اگر نام کاربری یا رمز عبور را نمی دانید، به راحتی با زدن دکمه فراموشی رمز عبور اطلاعات برایتان ایمیل می شود، ایمیلی که هنگام نصب وردپرس وارد کرده اید.

حتما Spam  ایمیلتان را چک کنید.

سوال پنجم:  چطور دیزاین قالب وب سایت وردپرسی ام را سفارشی کنم؟

با توجه به قدرتمند بودن وردپرس، قالب های زیاد با دسته بندی های مختلف به شما کمک می کند تا بهترین قالب را برای سایت خود انتخاب کنید، ما در تم یاب به شما کمک می کنیم که بهترین قالب را برای سایت خود انتخاب کنید.

ویژگی قالب های وردپرس این است که به راحتی با چند کلیک و داشتن حداقل دانش طراحی می توانید قالب وب سایت خود را سفارشی سازی کنید. 

 شما با گذشتن از این شش مرحله صاحب یک وب سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس می شوید.

M​ka/tmyb

محمد
5 سال و 9 ماه پیش
ممنون مطلب کاربردی بود.
ارسال نظر
نظر خود را با کاربران تم یاب در میان بگذارید.
CAPTCHA